CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.564.161.99
Średnio4.504.684.352.07
Najdrożej4.694.894.572.24

Volkswagen Passat Alltrack - płać i szpanuj na... asfalcie

27 maja 16 16:39
Udostępnij
0
Skomentuj

Volkswagen Passat Alltrack na większy prześwit, bojowe osłony i – jak na Passata – kosztuje małą fortunę. Sprawdzamy, kogo może zainteresować Volkswagen Passat w tej wersji

Na pomysł uterenowienia kombi jako pierwsi w Grupie Volkswagena wpadli konstruktorzy Audi. Różne wersje modeli Allroad są z nami już od ponad 15 lat i od tego czasu zdążyły zjednać sobie wierną grupę fanów. Volkswagen zaczął nadrabiać zaległości trochę później, ale jak już się zabrał do roboty, to na poważnie: pierwszy Passat Alltrack (B7) pojawił się w 2012 r., a od 2015 r. w salonach stoją Golf VII Alltrack i opisywany Volkswagen Passat B8.

Zmiany zewnętrzne w stosunku do zwykłego Volkswagena Passata Varianta zauważycie na pierwszy rzut oka: inne wzory felg, większy o 29 mm prześwit, srebrne wstawki i – co przecież najważniejsze! – pseudoterenowe osłony.

Ale podczas jazdy poza asfaltem tak naprawdę przydadzą się jedynie większy prześwit i to, czego przy pierwszym kontakcie nie widać – osłony podwozia. Alltrack ma minimalnie lepsze kąty natarcia, rampowy i zejścia (odpowiednio: 13,4/10,5/12,3 st.) niż cywilny Variant, ale i tak przegrywa np. z tymi co bardziej uterenowionymi kompaktowymi SUV-ami.

Napęd na obie osie (haldex V generacji) ze specjalnym trybem Offroad (m.in. asystent zjazdu ze wzniesień) to standard w każdym Passacie Alltracku, natomiast adaptacyjne zawieszenie (uwaga: brak możliwości ręcznej regulacji prześwitu, takie rzeczy to np. w Audi...) DCC dostajecie w cenie tylko z mocniejszymi silnikami, w tym – co oczywiste – z topowym 2.0 TDI/240 KM.

Podczas jazdy w trasie Volkswagen Passat Alltrack zachowuje się jak każdy inny Passat kombi z zwieszeniem DCC. Możecie więc liczyć na bardzo przyzwoite wyciszenie wnętrza, wygodne fotele, znany głównie z Audi tzw. wirtualny kokpit (standard w 2.0/240 KM; polecamy!) i wysoki komfort jazdy.

Układ jezdny ustawiony na tryb komfortowy idealnie nadaje się na długie i spokojne trasy, nawet po mocno zniszczonych nawierzchniach. Gdy zechcecie trochę poszaleć (tryb Sport), zawieszenie, co oczywiste, nieco się usztywni, a reakcja na gaz stanie się szybsza.

Co ważne, dodatkowe kilogramy nie wpływają specjalnie ani na prowadzenie auta, ani na spalanie: średnie z trasy Warszawa-Białystok-Warszawa wyniosło przy dynamicznej jeździe 6,6 l/100 km. W ruchu typowo miejskim Alltrack 2.0 TDI/240 KM spali o ok. 0,5-1 l na każde 100 km więcej, co jak na tak mocny silnik i tak jest imponującym wynikiem.

500 Nm dostępne w szerokim zakresie obrotów (zasługa podwójnego doładowania) sprawia, że wyprzedzanie w trasie jest fraszką. Czasem ma się jednak wrażenie, że dwusprzęgłowa skrzynia DSG wkręca silnik na niepotrzebnie wysokie obroty. „Automat” lubi sobie też szarpnąć podczas manewrowania: gdy zbyt delikatnie wciśnie się pedał gazu, nie dzieje się nic, ale wystarczy minimalnie większa siła nacisku, by auto „skoczyło” z miejsca. Cóż, typowe dla DSG.

A co z jazdą poza asfaltem? W tej konkurencji Volkswagen Passat Alltrack wypada nieco lepiej od „zwykłych” kombi z napędem 4x4 i całkiem sprawnie pokonuje m.in. błoto i piach, ale jeśli macie zamiar często pokonywać naprawdę trudne odcinki, wybierzcie jednak inne, bardziej terenowe auto.

Zakup Passata Alltrack powinni natomiast rozważyć przede wszystkim kierowcy tylko od święta zjeżdżający z asfaltu i ci, dla których SUV-y są za mało „dynamiczne” ze względu na pozycję za kierownicą oraz mało sportowe prowadzenie. Volkswagen Passat Alltrack dobrze poradzi sobie też z przyczepą, za dopłatą można zamówić układ Trailer Assist, znacznie ułatwiający manewrowanie. Sprawdziliśmy, działa!

Volkswagen Passat Alltrack - nasza opinia

Ceny Volkswagena Passata Alltrack do niskich nie należą, bazowy Passat Alltrack 2.0 TDI/240 KM ze standardową skrzynią DSG oznacza wydatek ponad 181 tys. zł, a nasz testowy egzemplarz wyceniono na ponad 200 tys. zł. A pamiętajmy, że to nadal „tylko” Passat!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (53)

No photo
No photo ~bodzio Użytkownik anonimowy
~bodzio :
No photo ~bodzio Użytkownik anonimowy
Czemu Polacy tak głupio się wypowiadają na forach to jakieś chore społeczeństwo. A tak na prawdę to większość tych złośliwych mądrali chciała by jeżdzić takim autem a nie 10 lub 15 letnimi złomami.
5 cze 16 20:26 | ocena: 75%
Liczba głosów:24
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~WR Użytkownik anonimowy
~WR :
No photo ~WR Użytkownik anonimowy
Te 240 KM w topowym dieslu to w jakiej wersji oprogramowania - po czy przed "naprawą" dostosowującą do EU6?
Zaraz się okaże że 240 KM ma tylko do pierwszej wizyty w serwisie, gdzie wbiją mu nowe oprogramowanie oszczędzające podzespoły - max 180 KM.
5 cze 16 17:23 | ocena: 70%
Liczba głosów:23
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kuku Użytkownik anonimowy
~Kuku :
No photo ~Kuku Użytkownik anonimowy
Czym tu szpanować he he. Żeby było chociaż trochę polotu w linii nadwozia. Dodali migające lampki...
28 maja 16 08:49 | ocena: 86%
Liczba głosów:28
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~qss Użytkownik anonimowy
~qss :
No photo ~qss Użytkownik anonimowy
Reklama o smieciowej wartosci z niemieckiego pisemka na niemiecki portal. A my nadal smiejemy sie z plebejskiego VAG.
5 cze 16 23:01 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Newren25 Użytkownik anonimowy
~Newren25 :
No photo ~Newren25 Użytkownik anonimowy
Każdy akapit zaczyna się od jakiejś niesamowitej, wyjątkowej, idealnej zalety... No tak, recenzja VW...
2 cze 16 15:34 | ocena: 83%
Liczba głosów:23
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~TXK Użytkownik anonimowy
~TXK :
No photo ~TXK Użytkownik anonimowy
Śliczny, Takim pojechałbym na dożynki
4 cze 16 22:57 | ocena: 89%
Liczba głosów:27
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kerofca Użytkownik anonimowy
~kerofca :
No photo ~kerofca Użytkownik anonimowy
dobry żarcik :) jak szpanować passatem??
5 cze 16 18:15 | ocena: 83%
Liczba głosów:24
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jola Użytkownik anonimowy
~Jola :
No photo ~Jola Użytkownik anonimowy
To auto jest brzydkie bez klasy. Nigdy bym tego nie kupiła......
5 cze 16 16:21 | ocena: 76%
Liczba głosów:34
76%
24%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~voley Użytkownik anonimowy
~voley :
No photo ~voley Użytkownik anonimowy
uśmiałem się hahahaha.....czym tu szpanować?
Jak staję swoim Clio V6 ,albo Mazdą RX7 to ludzie przejawiają autentyczne zainteresowanie,a w wielu przypadkach zachwyt.
To jest zwykłe rodzinne auto!
5 cze 16 17:29 | ocena: 59%
Liczba głosów:27
59%
41%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~:))) Użytkownik anonimowy
~:))) :
No photo ~:))) Użytkownik anonimowy
Hahahahaha :)))) Te nachalne I prymitywne reklamy przestepczego VAG sa zalosne.
5 cze 16 16:26 | ocena: 70%
Liczba głosów:23
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Piotr Wróbel / Auto Świat

Volkswagen Passat Alltrack - płać i szpanuj na... asfalcie

Volkswagen Passat Alltrack - płać i szpanuj na... asfalcie (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego