Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Volkswagen Passat Alltrack - płać i szpanuj na... asfalcie

27 maja 16 16:39

Volkswagen Passat Alltrack na większy prześwit, bojowe osłony i – jak na Passata – kosztuje małą fortunę. Sprawdzamy, kogo może zainteresować Volkswagen Passat w tej wersji

Udostępnij
0
Skomentuj

Na pomysł uterenowienia kombi jako pierwsi w Grupie Volkswagena wpadli konstruktorzy Audi. Różne wersje modeli Allroad są z nami już od ponad 15 lat i od tego czasu zdążyły zjednać sobie wierną grupę fanów. Volkswagen zaczął nadrabiać zaległości trochę później, ale jak już się zabrał do roboty, to na poważnie: pierwszy Passat Alltrack (B7) pojawił się w 2012 r., a od 2015 r. w salonach stoją Golf VII Alltrack i opisywany Volkswagen Passat B8.

Zmiany zewnętrzne w stosunku do zwykłego Volkswagena Passata Varianta zauważycie na pierwszy rzut oka: inne wzory felg, większy o 29 mm prześwit, srebrne wstawki i – co przecież najważniejsze! – pseudoterenowe osłony.

Ale podczas jazdy poza asfaltem tak naprawdę przydadzą się jedynie większy prześwit i to, czego przy pierwszym kontakcie nie widać – osłony podwozia. Alltrack ma minimalnie lepsze kąty natarcia, rampowy i zejścia (odpowiednio: 13,4/10,5/12,3 st.) niż cywilny Variant, ale i tak przegrywa np. z tymi co bardziej uterenowionymi kompaktowymi SUV-ami.

Napęd na obie osie (haldex V generacji) ze specjalnym trybem Offroad (m.in. asystent zjazdu ze wzniesień) to standard w każdym Passacie Alltracku, natomiast adaptacyjne zawieszenie (uwaga: brak możliwości ręcznej regulacji prześwitu, takie rzeczy to np. w Audi...) DCC dostajecie w cenie tylko z mocniejszymi silnikami, w tym – co oczywiste – z topowym 2.0 TDI/240 KM.

Podczas jazdy w trasie Volkswagen Passat Alltrack zachowuje się jak każdy inny Passat kombi z zwieszeniem DCC. Możecie więc liczyć na bardzo przyzwoite wyciszenie wnętrza, wygodne fotele, znany głównie z Audi tzw. wirtualny kokpit (standard w 2.0/240 KM; polecamy!) i wysoki komfort jazdy.

Układ jezdny ustawiony na tryb komfortowy idealnie nadaje się na długie i spokojne trasy, nawet po mocno zniszczonych nawierzchniach. Gdy zechcecie trochę poszaleć (tryb Sport), zawieszenie, co oczywiste, nieco się usztywni, a reakcja na gaz stanie się szybsza.

Co ważne, dodatkowe kilogramy nie wpływają specjalnie ani na prowadzenie auta, ani na spalanie: średnie z trasy Warszawa-Białystok-Warszawa wyniosło przy dynamicznej jeździe 6,6 l/100 km. W ruchu typowo miejskim Alltrack 2.0 TDI/240 KM spali o ok. 0,5-1 l na każde 100 km więcej, co jak na tak mocny silnik i tak jest imponującym wynikiem.

500 Nm dostępne w szerokim zakresie obrotów (zasługa podwójnego doładowania) sprawia, że wyprzedzanie w trasie jest fraszką. Czasem ma się jednak wrażenie, że dwusprzęgłowa skrzynia DSG wkręca silnik na niepotrzebnie wysokie obroty. „Automat” lubi sobie też szarpnąć podczas manewrowania: gdy zbyt delikatnie wciśnie się pedał gazu, nie dzieje się nic, ale wystarczy minimalnie większa siła nacisku, by auto „skoczyło” z miejsca. Cóż, typowe dla DSG.

A co z jazdą poza asfaltem? W tej konkurencji Volkswagen Passat Alltrack wypada nieco lepiej od „zwykłych” kombi z napędem 4x4 i całkiem sprawnie pokonuje m.in. błoto i piach, ale jeśli macie zamiar często pokonywać naprawdę trudne odcinki, wybierzcie jednak inne, bardziej terenowe auto.

Zakup Passata Alltrack powinni natomiast rozważyć przede wszystkim kierowcy tylko od święta zjeżdżający z asfaltu i ci, dla których SUV-y są za mało „dynamiczne” ze względu na pozycję za kierownicą oraz mało sportowe prowadzenie. Volkswagen Passat Alltrack dobrze poradzi sobie też z przyczepą, za dopłatą można zamówić układ Trailer Assist, znacznie ułatwiający manewrowanie. Sprawdziliśmy, działa!

Volkswagen Passat Alltrack - nasza opinia

Ceny Volkswagena Passata Alltrack do niskich nie należą, bazowy Passat Alltrack 2.0 TDI/240 KM ze standardową skrzynią DSG oznacza wydatek ponad 181 tys. zł, a nasz testowy egzemplarz wyceniono na ponad 200 tys. zł. A pamiętajmy, że to nadal „tylko” Passat!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (54)

No photo
No photo ~bodzio Użytkownik anonimowy
~bodzio :
No photo ~bodzio Użytkownik anonimowy
Czemu Polacy tak głupio się wypowiadają na forach to jakieś chore społeczeństwo. A tak na prawdę to większość tych złośliwych mądrali chciała by jeżdzić takim autem a nie 10 lub 15 letnimi złomami.
5 cze 16 20:26 | ocena: 75%
Liczba głosów:24
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~WR Użytkownik anonimowy
~WR :
No photo ~WR Użytkownik anonimowy
Te 240 KM w topowym dieslu to w jakiej wersji oprogramowania - po czy przed "naprawą" dostosowującą do EU6?
Zaraz się okaże że 240 KM ma tylko do pierwszej wizyty w serwisie, gdzie wbiją mu nowe oprogramowanie oszczędzające podzespoły - max 180 KM.
5 cze 16 17:23 | ocena: 70%
Liczba głosów:23
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kuku Użytkownik anonimowy
~Kuku :
No photo ~Kuku Użytkownik anonimowy
Czym tu szpanować he he. Żeby było chociaż trochę polotu w linii nadwozia. Dodali migające lampki...
28 maja 16 08:49 | ocena: 86%
Liczba głosów:28
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~qss Użytkownik anonimowy
~qss :
No photo ~qss Użytkownik anonimowy
Reklama o smieciowej wartosci z niemieckiego pisemka na niemiecki portal. A my nadal smiejemy sie z plebejskiego VAG.
5 cze 16 23:01 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Newren25 Użytkownik anonimowy
~Newren25 :
No photo ~Newren25 Użytkownik anonimowy
Każdy akapit zaczyna się od jakiejś niesamowitej, wyjątkowej, idealnej zalety... No tak, recenzja VW...
2 cze 16 15:34 | ocena: 83%
Liczba głosów:23
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~TXK Użytkownik anonimowy
~TXK :
No photo ~TXK Użytkownik anonimowy
Śliczny, Takim pojechałbym na dożynki
4 cze 16 22:57 | ocena: 89%
Liczba głosów:27
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kerofca Użytkownik anonimowy
~kerofca :
No photo ~kerofca Użytkownik anonimowy
dobry żarcik :) jak szpanować passatem??
5 cze 16 18:15 | ocena: 83%
Liczba głosów:24
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jola Użytkownik anonimowy
~Jola :
No photo ~Jola Użytkownik anonimowy
To auto jest brzydkie bez klasy. Nigdy bym tego nie kupiła......
5 cze 16 16:21 | ocena: 76%
Liczba głosów:34
76%
24%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~voley Użytkownik anonimowy
~voley :
No photo ~voley Użytkownik anonimowy
uśmiałem się hahahaha.....czym tu szpanować?
Jak staję swoim Clio V6 ,albo Mazdą RX7 to ludzie przejawiają autentyczne zainteresowanie,a w wielu przypadkach zachwyt.
To jest zwykłe rodzinne auto!
5 cze 16 17:29 | ocena: 59%
Liczba głosów:27
59%
41%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~:))) Użytkownik anonimowy
~:))) :
No photo ~:))) Użytkownik anonimowy
Hahahahaha :)))) Te nachalne I prymitywne reklamy przestepczego VAG sa zalosne.
5 cze 16 16:26 | ocena: 70%
Liczba głosów:23
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej