Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.96
Średnio4.604.744.482.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion - śladami Jamesa Bonda po Alpach

17 sty, 15:03

Nazywam się Tiguan, Volkswagen Tiguan. Mam elegancką sylwetkę, duży zapas mocy i dzięki napędowi na obie osie nie boję się trudnych wyzwań. Świetnie czuję się zarówno na autostradzie, stromych podjazdach, jak i na krętych alpejskich drogach, którymi przed przestępcami uciekał słynny Agent 007...

Udostępnij
0
Skomentuj

Zdecydowana większość osób kupujących SUV-y (ok. 70 proc.) wybiera je w wersji z napędem na jedną oś. Za takim rozwiązaniem przemawia oczywiście rachunek ekonomiczny, bowiem w przypadku auta za ok. 100 000 zł wydanie kilkunastu tysięcy złotych na napęd 4x4 wydaje się nierozsądne. Zwłaszcza że mało który użytkownik SUV-a opuszcza nim asfaltowe drogi, a z możliwości napędu na obie osie korzysta raz w roku podczas zimowego wypadu na narty.

Co innego jednak Volkswagen Tiguan. Tu prawie połowa klientów zamawia wersję 4Motion. Czyżby byli bardziej świadomi zalet napędu 4x4, czy też może rozwiązanie stosowane w Volkswagenie jest wyjątkowe w stosunku do systemów spotykanych u konkurencji?

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion - kręte Alpejskie drogi

Odpowiedzi na powyższe pytanie postanowiliśmy poszukać w teście Tiguana z najmocniejszym silnikiem – turbodieslem 2.0 TDI/240 KM. Sprawdziliśmy jego możliwości zarówno na niemieckich autostradach, krętych alpejskich serpentynach, jak i na nieutwardzonych drogach. Owszem, można spytać: po co testować napęd 4x4 na asfalcie? W SUV-ie, który ma wysoko położony środek ciężkości i 240-konny silnik, takie rozwiązanie okazuje się nie tylko przydatne, ale wręcz niezbędne.

Auto przyspiesza bowiem od zera do 100 km/h w 6,4 s i dysponuje aż 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a to oznacza, że nie trzeba wcale zaśnieżonej drogi, żeby doszło do poślizgu kół przy starcie. Wystarczy, że do samochodu wsiądzie komplet pasażerów i załaduje się ich weekendowy bagaż, a odciążona przednia oś po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu będzie miała tendencję do ślizgania się kół. Podobna sytuacja może wystąpić, gdy zechcecie holować przyczepę kempingową lub z koniem. W obu przypadkach napęd 4x4 i rozbudowana elektronika zapewnią bezpieczeństwo zarówno na suchej, jak i mokrej drodze.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion - napęd 4x4 nie tylko w poślizgu

W Tiguanie, podobnie jak w zdecydowanej większości modeli Volkswagena z napędem 4x4, wykorzystano Haldex 5. generacji (w Touaregu i Amaroku jest układ torsen). Oznacza to, że przy stałej prędkości jazdy na prostej drodze napęd jest przekazywany na przednią oś. Takie rozwiązanie pozwala oszczędzać paliwo. Gdy system wykryje, że przednie koła tracą przyczepność, może przekazać nawet cały moment obrotowy na tylne. Wszystko odbywa się automatycznie bez udziału kierowcy. Jednak do skierowania momentu obrotowego na tylne koła wcale nie musi dojść tylko w sytuacji wystąpienia poślizgu. Wystarczy, że kierowca mocniej wciśnie pedał gazu, a czujnik położenia przepustnicy przekaże informacje do sterownika napędu, żeby ten „na wszelki wypadek” skierował moc na tylne koła.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Foto: Volkswagen / Auto Świat

Kierowca może także sam sterować napędem: pokrętłem wybiera się jeden z trybów pracy systemów 4Motion i ESP lub przyciskiem – profil jazdy (m.in. Eco, Comfort, Sport, Individual, Offroad). Ostatni z wymienionych profili wspomaga zjazd ze wzniesienia (automatycznie steruje przepustnicą i hamulcami, żeby ustalić optymalną prędkość samochodu).

Ktoś może powie, że za dużo tu elektroniki i offroadowe możliwości Tiguana mają się nijak do znanych z rasowych terenówek ze stałym napędem 4x4. Nie zgodzimy się jednak z tym twierdzeniem, bowiem auto wyposażone w seryjne asfaltowe opony zaskakująco dobrze radziło sobie zarówno w kopnym śniegu, błocie, jak i na dużych nierównościach, gdy zdarzało się, że nie wszystkie koła miały styczność z nawierzchnią. A jeśli komuś przeszkadza elektronika, może dezaktywować ESP i na zaśnieżonych drogach czuć się jak kierowca rajdowy w efektownych poślizgach.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion - aplikacja do szpiegowania

Przy okazji alpejskiego testu Tiguana sprawdziliśmy nowe rozwiązania, jakie oferuje system Car-net. Poza możliwością współpracy z Android Auto, CarPlay czy Mirror Link po ściągnięciu aplikacji na telefon lub tablet można ustalić pozycję zaparkowanego auta lub po użyczeniu pojazdu dziecku otrzymywać komunikaty o tym, czy nie przekroczyło zadanej prędkości lub nie wyjechało poza wyznaczony przez nas obszar.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion - naszym zdaniem: Bond by się go nie wstydził

Choć pod maską Tiguana pracował diesel, to jednak duży zapas mocy sprawiał, że usportowione auta często nie mogły dotrzymać mu kroku. Nie tylko na autostradach, lecz przede wszystkim w górach, gdzie kręte drogi miały różną przyczepność. Tu swoje walory ujawniał napęd 4Motion.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion - dane techniczne

Silnik diesel/R4/biturbo
Pojemność 1968 cm3
Moc 240 Km/4000 obr./min
Maks. moment obr. 500 nm/1750 obr./min
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-biegowa
Dł./szer.wys. 4486/1839/1673 mm
Bagażnik 615-1655 l
Masa własna 1792 kg
Prędkość maks. 228 km/h
0-100 kmh 6,4 s
Spalanie 7,2 l/100 km
Emisja CO2 191 g/km
Cena test. wersji od 176 880 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~JKM Użytkownik anonimowy
~JKM :
No photo ~JKM Użytkownik anonimowy
A ja się zastanawiam, jak Wam nie wstyd ciągle promować tą oszukańczą firmę. Wiem, pieniądze z reklamy nie śmierdzą, ale jesteście po prostu tak nachalni i niesmacznie zachwyceni tymi samochodami, że to naprawdę jest obrzydliwe. Czasami się zastanawiam czy czytam gazetę motoryzacyjną, czy po prostu katalog reklamowy VAG. Czas aby do Waszych głów doszła informacja, że firma Volkswagen codziennie Was i Wasze dzieci zatruwa. Tak panowie dziennikarze. Wy może wypieracie z głów problem z tlenkami azotu, ale tlenek azotu nie jest wypierany przez Wasze płuca. Oszuści powinni być surowo ukarani. Zwłaszcza dlatego, że Volkswagen korzystał z niewolniczej pracy Polaków w czasie II Wojny Światowej. Oraz dlatego, że ma polskich klientów w głębokim poważaniu. Dzisiaj w internecie pojawiła się informacja, że prezes Volkswagena, Winterkorn, nie tylko wiedział ale zachęcał pracowników do oszustwa! Kilka dni temu jeden z wysokich menadżerów Volkswagena został aresztowany w USA. Grozi mu 167 lat więzienia! A Wy ich promujecie?! To jest zaprzeczenie wszystkiego, czym powinien być bezstronny dziennikarz.
17 sty 18:20 | ocena: 58%
Liczba głosów:19
42%
58%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pogromca Użytkownik anonimowy
~Pogromca :
No photo ~Pogromca Użytkownik anonimowy
Szkoda tylko że to niestety awaryjny TDI...z jeszcze bardziej awaryjną skrzynią biegów...No i ten wygląd...rodem z polu... Dajcie spokój jest dużo innych fajnych SUV-ów na rynku z lepszym wyglądem i osiągami...Volvo, Mercedes, BMW, Kia a nawet Dacia
17 sty 21:00 | ocena: 60%
Liczba głosów:15
60%
40%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~... Użytkownik anonimowy
~... :
No photo ~... Użytkownik anonimowy
Śliczny ten Tiguan. 240km z 4x4 robi robotę. Szkoda tylko że tyle kosztuje.
18 sty 07:57 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
~Polak :
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
Wyjątkowo brzydkie, niezgrabne auto!
17 sty 23:04 | ocena: 62%
Liczba głosów:13
38%
62%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ljski Użytkownik anonimowy
~Ljski :
No photo ~Ljski Użytkownik anonimowy
Niezbyt ładny z przodu ale za to ładne wnętrze no i niestety ten okropny TDI
21 sty 17:19 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~WBO Użytkownik anonimowy
~WBO
No photo ~WBO Użytkownik anonimowy
do ~Pogromca:
No photo ~Pogromca Użytkownik anonimowy
17 sty 21:00 użytkownik ~Pogromca napisał
Szkoda tylko że to niestety awaryjny TDI...z jeszcze bardziej awaryjną skrzynią biegów...No i ten wygląd...rodem z polu... Dajcie spokój jest dużo innych fajnych SUV-ów na rynku z lepszym wyglądem i osiągami...Volvo, Mercedes, BMW, Kia a nawet Dacia
Poprzednia wersja przejechalem 130K km, bez problemow, rowniez w skrzyni DSG. Bajki pan opowiada kolego albo bajki o" nowych" od dziadka emeryta, w ktorych po przejechaniu granicy cofali licznik o 200K km do tylu. Powodzenia na szrotach!!!
21 kwi 17:35
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~edward k Użytkownik anonimowy
~edward k :
No photo ~edward k Użytkownik anonimowy
Zakaz sprzedaży tego złomu w USA i KOREI
26 sty 17:51 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
~gosc :
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
Co za BRZYDACTWO!!!!!!I JESZCZE VAG!!!!!ZYGAC sie CHCE!!!!!
19 sty 23:37 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
20%
80%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Volkswagen / Auto Świat

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion

Tiguan wyposażony w mocnego turbodiesla i napęd 4x4 bez trudu wjechał na wysokość 2790 m n.p.m. W 2015 roku na tej drodze (Tiefenbachgletscher) kręcono pościg z Jamesem Bondem w filmie „Spectre”

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion - śladami Jamesa Bonda po Alpach (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego