CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.564.161.99
Średnio4.504.684.352.07
Najdrożej4.694.894.572.24

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG - prymus w swojej klasie

25 maja 16 18:06
Udostępnij
0
Skomentuj

Volkswagen rozpoczął ofensywę modelową w segmencie SUV-ów. Zaczął od stworzenia drugiej generacji najpopularniejszego z nich, czyli Volkswagena Tiguana. Niemiecką nowość przekazaliśmy w ręce naszych Czytelników

Zainteresowanie SUV-ami stale rośnie od lat. Tiguan, wprowadzony do sprzedaży w 2007 roku, szybko stał się jednym z najważniejszych modeli niemieckiej marki. Od tego czasu sprzedano w sumie 2,8 mln egzemplarzy. Do 2020 roku Volkswagen zamierza wprowadzić kilka nowych SUV-ów o różnej wielkości.

Popyt rośnie, ale konkurencja również. Tiguan drugiej generacji według zapewnień producenta ma jeszcze więcej zalet niż poprzednik. Postanowiliśmy to sprawdzić wspólnie z Kasią i Michałem, dwójką naszych Czytelników.

Volkswagen Tiguan - okazalszy, większy i lżejszy

Volkswagen Tiguan to pierwszy SUV Volkswagena, który bazuje na modułowej platformie MQB. Daje to wiele korzyści. Oboje testujący od razu zauważyli większą ilość miejsca we wnętrzu pojazdu. Nic dziwnego – Tiguan stał się dłuższy o 60 mm i szerszy o 30 mm. Warto dodać, że jednocześnie stracił na wadze – średnio o 53 kg (w zależności od wersji). Nowe proporcje pozwoliły na stworzenie bardziej okazałego nadwozia. Volkswagen Tiguan przypadł do gustu naszym Czytelnikom.

Testowaliśmy egzemplarz w bogatej wersji Highline, wyposażony w silnik 2.0 TDI oraz napęd 4Motion. Jego nowa funkcja Active Control pozwala na zmianę ustawień pracy w zależności od nawierzchni. 150-konny turbodiesel ze skrzynią DSG idealnie pasuje do rodzinnego SUV-a. Jest elastyczny, zapewnia dobre osiągi przy małym apetycie na paliwo (średnio poniżej 7 l/100 km). Samochód może ciągnąć przyczepę o masie własnej do 2500 kg. Testujący docenili również automatycznie wyjmowany i chowany hak holowniczy.

Volkswagen Tiguan - kusi bogatym wyposażeniem

Nowy Tiguan kosztuje od 97 980 zł. Najtańsza wersja z dieslem to wydatek ponad 105 000 zł. Wydaje się, że to drogo, ale auto seryjnie na pokładzie ma klimatyzację, aktywne systemy bezpieczeństwa Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i Lane Assist (asystent pasa ruchu). Z okazji premiery pakiety Premium są oferowane bez dopłaty. W Highline można zyskać 7640 zł.

Volkswagen Tiguan - opinie Czytelników

"Auto wywarło na mnie pozytywne wrażenie. Pozycja za kierownicą jest wygodna, komfort jazdy – wysoki. Wnętrze zostało wykonane z dobrych materiałów. Przydatnym elementem jest chowany hak holowniczy. Zwolenników jazdy w trybie Sport ucieszy to, że spalanie jest niewiele wyższe od tego w trybie Eco. Zachwyca płynna i szybka praca skrzyni DSG. Jeżeli miałabym kupować nowego Tiguana, wybrałabym jeszcze mocniejszą wersję silnikową kosztem bogatego wyposażenia" - Katarzyna Podkańska.

"Tiguan jest bardzo wszechstronnym autem o atrakcyjnym wyglądzie. Wyciszenie wnętrza na wysokim poziomie, co pozwala na komfortowe podróżowanie z wyższą prędkością. Kompaktowe rozmiary i kamery dokoła auta pomagają manewrować w mieście. We wnętrzu jest mnóstwo miejsca dla czterech osób i bagażu. Zastrzeżenia można mieć do sztywnego zawieszenia. Nie jestem też przekonany co do stosunku cena a jakość, ale z promocyjnym pakietem jest to opcja warta rozważenia" - Michał Marcinowski.

Volkswagen Tiguan - podsumowanie

Nowy Volkswagen Tiguan nie szokuje oryginalną stylistyką, ale stonowany wygląd dla wielu klientów stanowi atut. Wystarczy chwilę spędzić za jego kierownicą, żeby przyznać, że to auto rzeczywiście ma wiele zalet. Naprawdę trudno się do czegokolwiek przyczepić. Wnętrze jest przestronne, a wszystkie funkcje – łatwe w obsłudze. Samochodem podróżuje się komfortowo i pewnie. 150-konny silnik Diesla umożliwia dynamiczną i oszczędną jazdę. Dużą zaletę stanowi też bogate wyposażenie seryjne, zwłaszcza z dziedziny bezpieczeństwa. Tiguan to najwyższy poziom wśród kompaktowych SUV-ów.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory turbodiesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Pojemność skokowa (cm3) 1968
Moc maksymalna (KM/obr./min) 150/3500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 340/1750
Skrzynia biegów 7-stopniowa DSG
Napęd na cztery koła
Hamulce (przód/tył) tw/tw
Opony testowanego auta 235/50 R 19
Dł./szer./wys. (mm) 4486/1839/1672
Rozstaw osi (mm) 2677
Masa własna/ładowność (kg) 1598/602
Pojemność bagażnika (l) 615-1655
Pojemność zbiornika paliwa (l) 60
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,3 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
Spalanie fabryczne w mieście 6,8 l/100 km
Spalanie fabryczne poza miastem 5,1 l/100 km
Spalanie fabryczne średnie 5,7 l/100 km
Emisja CO2 147 g/km
Teoretyczny zasięg 1052 km
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (48)

No photo
No photo ~Przemek Użytkownik anonimowy
~Przemek :
No photo ~Przemek Użytkownik anonimowy
Jako, że zastanawiam się nad zmianą auta i jednym z pomysłów jest suv compact, oglądalem i jeździłem Tiguanem, Sportage i Tusconem. Najlepsze wrażenie zrobiła na mnie Kia, najfajniejsze wnętrze, w rozpatrywanej werscji GT line skórzane , wentylowane i elektryczne fotele. Niezły automat., oraz wyciszenie. Wyglad- sprawa gustu, mnie pasuje. Tuscon plastikowy wewnątrz, oraz cena, aby dorównać kii trzeba nabyć wersję premium a to robi się już kosmos. VW trzyma równy poziom, ale np wykończenie wnętrza tak szeroko chwalone na mnie nie wywarło wrażenia. Sama jazda ok, ale też nie lepsza niż u konkurentów. I dochodzimy do ceny. 2.0 tsi zaczyna sie od 151 tyś. Po dodaniu pru dodatków aby zrównać wyposażenie robi się ponad 180 tyś. Ponad 40 tyś różnicy między kią a vw. Jako, że ja akurat nie widzę różnicy między tymi autami to raczej skieruję sie do salonu KII, chyba że vw pod koniec roku zrobi roszady w cenniku....
30 maja 16 19:34 | ocena: 68%
Liczba głosów:22
68%
32%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Passek Użytkownik anonimowy
~Passek :
No photo ~Passek Użytkownik anonimowy
Niemieckie samochody konstruowane są na niemieckie autostrady, dlatego mają niewielki prześwit i ważne jest prowadzenie się samochodu. Klienci z rejonów gdzie nie ma samych autostrad i trudno jest zaparkować na wysokich krawężnikach szukają samochodów, w których jest wyższy prześwit i więcej uwagi zwrócono na komfort jazdy przy mniejszych prędkościach po gorszych drogach. Stąd popularność wschodnich SUVów i francuskich minivanów. Niemieckie samochody za podobną cenę niemieckie nie są w stanie spełnić tych oczekiwań, bo przy ich konstruowaniu postawiono na inne prorytety. Być może rozwiązaniem byłoby oferowanie samochodów w wersji z większym prześwitem, gorzej się prowadzących za tę samą cenę. Klient sam wybrałby co mu jest bardziej potrzebne.
2 cze 16 12:07 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~qwerty Użytkownik anonimowy
~qwerty :
No photo ~qwerty Użytkownik anonimowy
Nie jestem uprzedzony do VW'na ale ten samochodzik i z TYM silnikiem to jakieś nieporozumienie. Byłem na pokazie i pojeździłem trochę tym TDI (również w lekkim terenie)... żenada. Rusza to tak, jakby na stałe miało podpiętą tę przyczepę 2.5t :). Ale benzynka TSI 2.0/190KM to już całkiem ciekawie śmigała tylko... ciekawe ile to oleju pije :))).
30 maja 16 21:49 | ocena: 75%
Liczba głosów:24
75%
25%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Robert-aw Użytkownik anonimowy
~Robert-aw :
No photo ~Robert-aw Użytkownik anonimowy
Czy jest sens pisać, że auto będzie miało klime? to chyba standard obecnie, chyba że się mylę.
26 maja 16 20:23 | ocena: 95%
Liczba głosów:19
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Cichy Użytkownik anonimowy
~Cichy :
No photo ~Cichy Użytkownik anonimowy
Bagażnik 615 litrów?? Hahahaha, bezczelne kłamstwo, wystarczy otworzyć żeby się przekonać. Wymiary identyczne jak w Kii Sportage, ale tam przynajmniej nie kłamią aż tak w katalogu.
31 maja 16 00:59 | ocena: 76%
Liczba głosów:21
76%
24%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~heh Użytkownik anonimowy
~heh :
No photo ~heh Użytkownik anonimowy
"prymus w swojej klasie"

Doprawdy? To może porównanie, tylko RZETELNE, z mercedesem albo jeszcze lepiej z bmw.
30 maja 16 12:00 | ocena: 83%
Liczba głosów:18
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
~gosc :
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
Prymus w swojej klasie!!!Hahaha ale sie Usmialem!!!!Parodia samochofu!!!Dashebel!!!!Era kamienia!!!!!
28 maja 16 20:19 | ocena: 76%
Liczba głosów:38
76%
24%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jarek Użytkownik anonimowy
~jarek :
No photo ~jarek Użytkownik anonimowy
Faktycznie ale okazja ha ha za te same pieniądze można kupić lepiej wyposażoną i większą hondę crv, mazdę cx5 lub toyotę rav4 a nie ten hitlerowski złom
30 maja 16 11:15 | ocena: 71%
Liczba głosów:41
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~przecz z VW Użytkownik anonimowy
~przecz z VW :
No photo ~przecz z VW Użytkownik anonimowy
SUV i Diesel powinny miec zakaz rejstrowania na terenie Polski. A juz szczególnie pochodzacy od przestepcy i fałszerza.
30 maja 16 09:16 | ocena: 58%
Liczba głosów:33
58%
42%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kleofas Użytkownik anonimowy
~Kleofas :
No photo ~Kleofas Użytkownik anonimowy
A czy rantem drzwi można wybić dziecku oczko?
30 maja 16 20:18 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG - prymus w swojej klasie

Volkswagen rozpoczął ofensywę modelową w segmencie SUV-ów. Zaczął od stworzenia drugiej generacji najpopularniejszego z nich, czyli Tiguana. Niemiecką nowość przekazaliśmy w ręce naszych Czytelników.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG - prymus w swojej klasie (slajd 1 z 28)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego