Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG - prymus w swojej klasie

25 maja 16 18:06

Volkswagen rozpoczął ofensywę modelową w segmencie SUV-ów. Zaczął od stworzenia drugiej generacji najpopularniejszego z nich, czyli Volkswagena Tiguana. Niemiecką nowość przekazaliśmy w ręce naszych Czytelników

Udostępnij
0
Skomentuj

Zainteresowanie SUV-ami stale rośnie od lat. Tiguan, wprowadzony do sprzedaży w 2007 roku, szybko stał się jednym z najważniejszych modeli niemieckiej marki. Od tego czasu sprzedano w sumie 2,8 mln egzemplarzy. Do 2020 roku Volkswagen zamierza wprowadzić kilka nowych SUV-ów o różnej wielkości.

Popyt rośnie, ale konkurencja również. Tiguan drugiej generacji według zapewnień producenta ma jeszcze więcej zalet niż poprzednik. Postanowiliśmy to sprawdzić wspólnie z Kasią i Michałem, dwójką naszych Czytelników.

Volkswagen Tiguan - okazalszy, większy i lżejszy

Volkswagen Tiguan to pierwszy SUV Volkswagena, który bazuje na modułowej platformie MQB. Daje to wiele korzyści. Oboje testujący od razu zauważyli większą ilość miejsca we wnętrzu pojazdu. Nic dziwnego – Tiguan stał się dłuższy o 60 mm i szerszy o 30 mm. Warto dodać, że jednocześnie stracił na wadze – średnio o 53 kg (w zależności od wersji). Nowe proporcje pozwoliły na stworzenie bardziej okazałego nadwozia. Volkswagen Tiguan przypadł do gustu naszym Czytelnikom.

Testowaliśmy egzemplarz w bogatej wersji Highline, wyposażony w silnik 2.0 TDI oraz napęd 4Motion. Jego nowa funkcja Active Control pozwala na zmianę ustawień pracy w zależności od nawierzchni. 150-konny turbodiesel ze skrzynią DSG idealnie pasuje do rodzinnego SUV-a. Jest elastyczny, zapewnia dobre osiągi przy małym apetycie na paliwo (średnio poniżej 7 l/100 km). Samochód może ciągnąć przyczepę o masie własnej do 2500 kg. Testujący docenili również automatycznie wyjmowany i chowany hak holowniczy.

Volkswagen Tiguan - kusi bogatym wyposażeniem

Nowy Tiguan kosztuje od 97 980 zł. Najtańsza wersja z dieslem to wydatek ponad 105 000 zł. Wydaje się, że to drogo, ale auto seryjnie na pokładzie ma klimatyzację, aktywne systemy bezpieczeństwa Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i Lane Assist (asystent pasa ruchu). Z okazji premiery pakiety Premium są oferowane bez dopłaty. W Highline można zyskać 7640 zł.

Volkswagen Tiguan - opinie Czytelników

"Auto wywarło na mnie pozytywne wrażenie. Pozycja za kierownicą jest wygodna, komfort jazdy – wysoki. Wnętrze zostało wykonane z dobrych materiałów. Przydatnym elementem jest chowany hak holowniczy. Zwolenników jazdy w trybie Sport ucieszy to, że spalanie jest niewiele wyższe od tego w trybie Eco. Zachwyca płynna i szybka praca skrzyni DSG. Jeżeli miałabym kupować nowego Tiguana, wybrałabym jeszcze mocniejszą wersję silnikową kosztem bogatego wyposażenia" - Katarzyna Podkańska.

"Tiguan jest bardzo wszechstronnym autem o atrakcyjnym wyglądzie. Wyciszenie wnętrza na wysokim poziomie, co pozwala na komfortowe podróżowanie z wyższą prędkością. Kompaktowe rozmiary i kamery dokoła auta pomagają manewrować w mieście. We wnętrzu jest mnóstwo miejsca dla czterech osób i bagażu. Zastrzeżenia można mieć do sztywnego zawieszenia. Nie jestem też przekonany co do stosunku cena a jakość, ale z promocyjnym pakietem jest to opcja warta rozważenia" - Michał Marcinowski.

Volkswagen Tiguan - podsumowanie

Nowy Volkswagen Tiguan nie szokuje oryginalną stylistyką, ale stonowany wygląd dla wielu klientów stanowi atut. Wystarczy chwilę spędzić za jego kierownicą, żeby przyznać, że to auto rzeczywiście ma wiele zalet. Naprawdę trudno się do czegokolwiek przyczepić. Wnętrze jest przestronne, a wszystkie funkcje – łatwe w obsłudze. Samochodem podróżuje się komfortowo i pewnie. 150-konny silnik Diesla umożliwia dynamiczną i oszczędną jazdę. Dużą zaletę stanowi też bogate wyposażenie seryjne, zwłaszcza z dziedziny bezpieczeństwa. Tiguan to najwyższy poziom wśród kompaktowych SUV-ów.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory turbodiesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Pojemność skokowa (cm3) 1968
Moc maksymalna (KM/obr./min) 150/3500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 340/1750
Skrzynia biegów 7-stopniowa DSG
Napęd na cztery koła
Hamulce (przód/tył) tw/tw
Opony testowanego auta 235/50 R 19
Dł./szer./wys. (mm) 4486/1839/1672
Rozstaw osi (mm) 2677
Masa własna/ładowność (kg) 1598/602
Pojemność bagażnika (l) 615-1655
Pojemność zbiornika paliwa (l) 60
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,3 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
Spalanie fabryczne w mieście 6,8 l/100 km
Spalanie fabryczne poza miastem 5,1 l/100 km
Spalanie fabryczne średnie 5,7 l/100 km
Emisja CO2 147 g/km
Teoretyczny zasięg 1052 km
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG - prymus w swojej klasie

Volkswagen rozpoczął ofensywę modelową w segmencie SUV-ów. Zaczął od stworzenia drugiej generacji najpopularniejszego z nich, czyli Tiguana. Niemiecką nowość przekazaliśmy w ręce naszych Czytelników.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG - prymus w swojej klasie (slajd 1 z 28)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego