CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.564.161.99
Średnio4.504.684.352.07
Najdrożej4.694.894.572.24

Test VW Touareg - drobna kosmetyka

21 sty 15 09:25
Udostępnij
0
Skomentuj

Tylko wprawne oko dostrzeże zmiany w stylizacji największego SUV-a VW, ale też wielkie modernizacje nie były konieczne. Na szosach i bezdrożach testujemy wersję z reduktorem.

Od daty debiutu w 2002 r. do klientów trafiło już ponad 800 tys. Touaregów. Pierwsza generacja była autem wszechstronnym. Choć wielu użytkowników nigdy nie wyjechało w teren, każdy egzemplarz miał na pokładzie m.in. reduktor.

Wprowadzając w roku 2010 drugą generację samochodów, postawiono na większy komfort jazdy i nowoczesne, elektroniczne systemy wspomagające kierowcę. Opracowano już tylko jedną, uterenowioną odmianę wykorzystującą trzylitrowego turbodiesla.

Obecny lifting jest drobnym odświeżeniem gamy. Inny wygląd przedniego zderzaka i grilla to zabieg kosmetyczny, wyposażenie seryjne wszystkich wersji objęło reflektory biksenonowe.

Najpopularniejszy turbodiesel 3.0 oferuje większą moc (262 zamiast 245 KM), zużywając mniej paliwa i mniej kopcąc. Katalizator Selective Catalytic Reduction zapewnia zredukowanie tlenków azotu oraz spełnienie normy Euro 6, ale trzeba uzupełniać dodatek AdBlue.

Miłośnicy jazdy poza asfaltem nie mają wątpliwości, którą wersję wybrać – jest ona oznaczona jako 4XMotion, w standardzie natomiast ma pakiet Terrain Tech. Niestety, obecnie (czyli w końcu 2014 i na początku 2015 r.) takiego auta nie ma w polskiej ofercie. Poza reduktorem nabywca otrzymuje pełne blokady centralnego i tylnego dyferencjału, a zawieszenie na sprężynach stalowych zapewnia wyższy prześwit. Po doposażeniu samochodu w pneumatyczne podwozie prześwit może wynieść 300 mm!

Diesel 3.0 potrafi być naprawdę oszczędny.

Po trasie testowej poruszaliśmy się autem z silnikiem 3.0 TDI, wyposażonym w pakiet terenowy. Podwyższone zawieszenie jest praktycznie niewyczuwalne w czasie szybkiej jazdy, ale wyższa karoseria i masa (o ok. 75 kg) przekłada się na niewielki wzrost spalania – według VW o 0,3 l/100 km.

Auto z pneumatycznym zawieszeniem wprost płynie po drodze i świetnie neutralizuje większość niedoskonałości nawierzchni. Miękko pracuje też 8-biegowy automat.

Kierowca i pasażerowie mogą delektować się wysokim poziomem komfortu. Nie zabraknie miejsca, nawet jeśli tylną kanapę przesuniemy o 160 mm do przodu.

Wymiary Wymiary Foto: Auto Świat

Wnętrze również przeszło modernizację, ale zmiany dostrzegą tylko miłośnicy modelu. Ciekawe nowości to usługi mobilne oparte na produktach Google – Street Viev oraz Earth, które mają zostać uruchomione zimą.

Sceptycznie podchodziliśmy do próby terenowej przygotowanej podczas prezentacji – bo czy obok pola golfowego można wytyczyć trasę godną auta z reduktorem? Wygląd Touaregów obutych w opony AT wracających z terenowej trasy podniósł jednak apetyt.

Maksymalny prześwit to nawet 300 mm!

Choć próba była krótka, to treściwa. Pochyłość, po jakiej zjeżdżały auta na luźnej nawierzchni, poprzeczne muldy pozwalające sprawdzić prześwit i pracę kontroli trakcji w momencie, gdy koła znajdowały się w powietrzu, czy wreszcie strome wzniesienie umożliwiające poznanie systemu ułatwiającego ruszanie pod górę robiły wrażenie, ale głównie na kierowcach (śledzących przejazd na kamerach Area View) i obserwatorach – auta zachowywały się tak, jakby to była zwykła przejażdżka.

Dane producenta
Silnik spalinowy turbodiesel V6
Ustawienie  wzdłużnie z przodu
Rozrząd/napęd 24V/łańcuch
Wtrysk  bezpośredni, CR
Pojemność 2967 cm3
Średnica cylindra/skok tłoka 83,0/91,4 mm
Stopień sprężania 16,8:1
Moc maks. KM/obr./min  262/3800-4400
Moment obr. Nm/obr./min 580/1750-2500
Skrzynia biegów 8-biegowa, automat.
Przełożenia I 4,97; II 2,84; III 1,86; IV 1,44; V 1,21; VI 1;00; VII 0,83; VIII 0,69; R 4,07; gł. 3,27
Reduktor H 1,00; L 2,69 (opcja)
System napędu 4x4 stały, centralny dyferencjał
Podział mocy przód:tył 40:60
Pomoce trakcyjne w terenie hamulce, blokada tyłu
Karoseria/wsp. oporu pow. samonośna/bd.
Zawieszenie przednie i tylne  niezależne (sprężyny lub miechy pneumat.)
Przekładnia kierownicza zębatkowa
Hamulce przód i tył  tarczowe wentylowane
Pojemność zbiornika/paliwo 85-100 l/ON
Masa własna/ładowność 2251/649 kg
Opony seryjne 235/65 R 17
Przyczepa ham./bez ham.  3500/750 kg
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s
Prędkość maksymalna 220 km/h
Spalanie śr. 6,9 l/100 km
Emisja CO2 180 g/km
Dane producenta
Gwarancja mechaniczna 2 lata bez ograniczeń
Gwarancja na lakier/perf. 3/11 lat
Częstotliwość przeglądów  30 000 km lub 2 lata
Ubezpieczenie 3,30%
Koszty (zł)
Skrzynia automatyczna S
ABS/ESP/airbagi S/S/7
Biksenony S
Blokady osi (przód/tył) N/S
System wsp. zjazdu/podjazdu S/S
Pakiet Terrain Tech na razie w Polsce N
Klimatyzacja automatyczna S (4-stref. – 3710)
Elektryczne szyby (przód/tył) S/S
Tempomat S
Nawigacja satelitarna  12 200
System kamer Area View 4880
Skórzana tapicerka od 12 000
Lakier metalizowany 4820
Cena od 238 590 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Volkswagen

Test VW Touarega po liftingu

Touareg udowadnia, że luksusowe auto również może mieć świetne właściwości terenowe. Pytanie tylko, czy ktoś odważy się je wykorzystać?

Test VW Touareg - drobna kosmetyka (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen

Reklamy
Koniec bloku reklamowego