CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.564.161.99
Średnio4.504.684.352.07
Najdrożej4.694.894.572.24

Volkswgen Caddy Alltrack - pierwsza jazda

11 maja 16 19:25
Udostępnij
0
Skomentuj

Po Golfie i Passacie przyszła pora na powiększenie rodziny uterenowionych Volkswagenów. Caddy Alltrack jest bogato wyposażony i ma offroadowy dizajn, ale wcale nie musi mieć napędu na cztery koła 4Motion.

Trzy lata temu Volkswagen rozpoczął sprzedaż rekreacyjnej odmiany Caddy o nazwie Cross. Samochód był budowany na krótkiej wersji Caddy i cieszył oko intensywnymi kolorami lakierów oraz offroadowymi akcentami stylizacyjnymi, ale nie miał napędu na cztery koła. Wraz z wprowadzeniem najnowszej generacji Caddy Volkswagen poszedł dalej i przygotował samochód w odmianie Alltrack.

Caddy, produkowany w Poznaniu, jest trzecim członkiem rodziny Alltrack. Od standardowego modelu odróżnia go zmieniona stylizacja. W wersji osobowej w skład pakietu Alltrack wchodzą m.in. ozdobne listwy progowe, czarne nakładki na nadkola, osłony dolnych części przedniego i tylnego zderzaka, srebrne relingi dachowe, przyciemniane szyby w tylnej części kabiny pasażerskiej oraz seryjne 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

Zmiany zaszły też w oświetleniu – klosze tylnych lamp są przyciemniane, a w przednim zderzaku są montowane światła przeciwmgielne. Oczywiście nie mogło zabraknąć emblematów z oznaczeniem wersji, które umieszczono na nadwoziu i oparciach foteli.

Do napędu Alltracka przewidziano aż osiem silników. Najmniejszym jest trzycylindrowy motor benzynowy o pojemności 1 l, który dzięki sprężarce osiąga moc 102 KM. Benzyną są zasilane także silniki 1.2 TSI (84 KM) oraz 1.4 TSI (125 KM). Wysokoprężny silnik 2.0 TDI jest oferowany w czterech poziomach mocy: 75, 102, 122 i 150 KM. Można zamówić także samochód z silnikiem 1.4 (110 KM) zasilanym gazem ziemnym.

Standardowo Alltrack jest napędzany tylko na przednią oś. Napęd na cztery koła jest zarezerwowany dla najmocniejszych diesli. Zbudowany z wykorzystaniem sprzęgła Haldex V generacji działa bez zarzutu. Podczas poślizgu przednich kół moment jest błyskawicznie i niezauważalnie dla kierowcy przenoszony na koła tylnej osi, co w kapitalny sposób poprawia trakcję na śliskich nawierzchniach. Caddy 4Motion nie tylko bez zwłoki rusza w sytuacjach, w których auto przednionapędowe ma problemy, ale także jest bardziej stabilny podczas pokonywania zakrętów na mokrej lub ośnieżonej szosie.

I właśnie szosa lub miasto są jego środowiskiem. Zapewnia wygodę podróżowania dzięki dobrze wykończonej kabinie, pojemnemu bagażnikowi i komfortowemu zawieszeniu. Choć z tyłu zastosowano sztywną oś na resorach piórowych, to tylko w niewielkim stopniu odbija się na jakości resorowania.

W terenie będzie raczej rzadkim gościem. Napęd 4x4 pozwoli np. na pokonanie pokrytej mokrą trawą pochyłości, ale już droga z głębszymi koleinami może być przeszkodą nie do pokonania. Prześwit został powiększony o 1,5 cm, ale 16,8 cm to ciągle niewiele.

Najtańszy VW Caddy Alltrack w wersji Trendline z benzynowym silnikiem 1.2 i napędem na przód został wyceniony na 93 603 zł. Najtańszą wersją czteronapędową jest Caddy ze 122-konnym silnikiem 2.0 TDI oferowany za 119 310 zł. W wersji Alltrack są dostępne również dostawcze furgony w cenie od 59 450 zł netto.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~hHzuIWo3vTj4 Użytkownik anonimowy
~hHzuIWo3vTj4 :
No photo ~hHzuIWo3vTj4 Użytkownik anonimowy
I'm not easily imrsepsed but you've done it with that posting.
19 maja 16 10:11
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Robert-aw Użytkownik anonimowy
~Robert-aw :
No photo ~Robert-aw Użytkownik anonimowy
Stylistycznie dorównuje konkurencji z poprzedniej dekady.
13 maja 16 05:47
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: VW / VW

Volkswgen Caddy Alltrack - pierwsza jazda

Standardowo Alltrack jest napędzany tylko na przednią oś. Napęd na cztery koła jest zarezerwowany dla najmocniejszych diesli. Zbudowany z wykorzystaniem sprzęgła Haldex V generacji działa bez zarzutu.

Volkswgen Caddy Alltrack - pierwsza jazda (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego